USA resan del 2

13 juni. Natten till den 13:e juni vaknade vi tidigt och åkte till Newarks flygplats. New York i mörker var riktigt läskigt. Många hemlösa men framför allt personer som var starkt påverkade. Vi flög från Newark till Los Angeles (LAX). Flygresan tog ungefär sex timmar och strax efter att vi hade landat så åkte vi och hämtade ut hyrbilen (som vi hade hyrt från Alamo).

Vi körde förbi Manhattan Beach/Pier, Long beach, Crystal Cove State Park, Dana Point och Solana Beach.

Därefter fortsatte vi att köra längs kusten och landade till slut i närheten av San Diego, där vi käkade på BBQ And Cold Beer.

Under hela resan hade vi ingen aning om var vi skulle sova om nätterna. När vi närmade oss San Diego bestämde vi oss för att spontan-boka ett rum på California Dreams Hostel, som hade tråkiga (fängelselika) sovrum men riktigt fräscha och moderna delade badrum. Tänk er ett studentboende med kök, pool och jacuzzi.

14 juni. Dagen efter checkade vi ut från vandrarhemmet och åkte vidare.

Här var vi i San Diego. Först ut: Black’s Beach. Magiska klippor!

Därefter åkte vi till La Jolla. Helt klart en sevärdhet.

Destination: oklart. Men jag skulle gissa på La Jolla/Sunset Cliffs National Park.

Vi körde vidare till Ocean Beach. Inte någon större sevärdhet tyvärr.

Sedan åkte vi till Old Town i San Diego.

… och Gaslamp Quarter samt Balboa Park.

När vi närmade oss vår slutdestination för dagen (Palm Springs), så åkte vi och käkade på Siamo Napoli restaurant. Personalen var minst sagt duktiga på att fylla på med vatten när glaset var halvtomt…

Efter en lång och intensiv dag så checkade vi in på Vagabond Motor Motel i Palm Springs. Ni kan ju tänka er hur exalterade vi var över att motellet hade en egen pool.

För att inläggen inte ska bli alltför långa så har jag valt att dela upp dem i flera inlägg. Klicka här för att komma till USA resan del 3.