Major vs minor segments i Blender

“Major” och “minor” segments handlar om hur detaljerat och “rundat” ditt 3D-objekt blir när du skapar det i Blender.

  • Major Segments bestämmer hur många delar eller segment den större konturen är uppdelad i. Detta påverkar hur slät och detaljerad objektets större form ser ut.
  • Högre värde: Fler segment, vilket gör formen jämnare och rundare.
  • Lägre värde: Färre segment, vilket gör formen kantigare och mindre slät.

 

Kom ihåg: Hög poly är långsamma att rendera och svåra att arbeta med om du vill justera formen på det. Det är mycket lättare att lägga till upplösning senare än att ta bort den efteråt. Vi vill ha så få polygoner (segment) som möjligt.

  • Minor Segments styr hur många delar eller segment den mindre delen av objektet är uppdelad i. Detta påverkar hur slät och detaljerad den mindre delen av objektet är.
  • Högre värde: Fler segment, vilket gör den mindre formen jämnare och rundare.
  • Lägre värde: Färre segment, vilket gör den mindre formen kantigare och mindre slät.
Kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *